RTL Woonmagazine start met ruim 600.000 kijkers

RTL Woonmagazine start met ruim 600.000 kijkers

Geschreven door Sebastiaan Boers

Vorige week zaterdagavond waren Sander Janson en Gaby Blaaser voor het laatst te zien met Campinglife. Dit reisprogramma is per direct gestopt. In totaal keken er ruim 600.000 mensen naar de laatste aflevering van Campinglife.

Dit gat is nu opgevuld door RTL Woonmagazine, met presentatrice Nance. Daar keken in totaal 696.000 mensen naar. Met deze kijkcijfers staat dit woonprogramma op plek 11 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 15,8 %.

Voordat RTL Woonmagazine van start kon gaan was het eerst tijd voor Eigen huis en tuin. Dit klusprogramma werd direct na het RTL Nieuws van 18.00 uur bekeken door 677.000 mensen. Een week eerder keken er 548.000 mensen naar hetzelfde klusprogramma. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Eigen huis en tuin op plek 13 in het kijkcijferoverzicht. Het marktaandeel voor RTL 4 uit op 18,6 %.

SBS6 deed het wederom goed met de home video's van Jochem van Gelder. Daar keken weer eens 577.000 mensen naar. Opnieuw is Jochem daarmee de kijkcijferkoning van SBS6. Geen enkel ander programma, op Hart van Nederland na, wist meer kijkers te trekken dan de home video's van Jochem. Het levert de kijkcijferkoning plek 18 op in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 11,0 %.

Daarvoor zond SBS6 De 20... uit. Dit soortgelijke programma als Lachen om home video's werd bekeken door 402.000 mensen. Dat zijn er genoeg om in het kijkcijferoverzicht terecht te komen. De 20... werd zaterdagavond de hekkensluiter van de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 10,7 %.

Ron Boszhard stond rond 19.00 uur weer klaar voor Bommetje XL. Dit natste programma van Nederland werd bekeken door 299.000 mensen. Hiermee weet Ron de meeste kijkers te bereiken voor NPO 3. Met deze kijkcijfers staat Ron (helaas) niet in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 6,3 %.

Maar de absolute winnaar van de vooravond werd natuurlijk Kassa. Het consumentenprogramma van de VARA wist zaterdagavond weer 1.329.000 mensen te bereiken. Een week eerder keken er ook al opvallend veel mensen, namelijk ook ruim 1,3 miljoen mensen. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Kassa op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. De VARA ziet daarmee een marktaandeel binnen komen van 28,0 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Bekijk RTL Woonmagazine terug via TVblik.