Recensie: Holland Zingt Hazes 2016

Recensie: Holland Zingt Hazes 2016

Geschreven door Laatste update:

Holland Zingt Hazes, het meezingfeest met alle klassiekers van André Hazes. Met artiesten als Xander de Buisonjé, Jeroen van der Boom, Danny de Munk, Peter Beense, Lange Frans, Glennis Grace, Maan, Jamai Loman, Sjors van der Panne, Roxeanne en André Hazes Jr wordt de Ziggodome net als elk jaar omgetoverd tot de grootste kroeg van Nederland. Bij Holland Zingt Hazes hebben mensen al snel een beeld en ik kan u vertellen dat dat beeld dit jaar weer is vervuld.

Jeroen van der Boom

Jeroen opende samen met Roxeanne en André de show. Zij kwamen uit de lucht het podium op, met het nummer ''Voor mij geen slingers aan de wand''. Jeroen begeleide op zijn piano de hele show. Naast het begeleiden zong Jeroen ''Bloed, Zweet & Tranen'' en ''Zomer''. Ook zong hij het lied ''Sorry'', samen met André Hazes op de achtergrond. Dit vond ik persoonlijk 1 van de mooiste momenten van de avond.

Droomland

André Hazes Jr. en Danny de Munk zongen samen ''Droomland''. Zij hebben dit nummer met veel passie en toch plezier gebracht. Als dit nummer op de juiste manier wordt gezongen, bezorgd het iedereen kippenvel. Dat was zeker zo deze avond!

Roxeanne Hazes

Net zoals vorig jaar had Roxeanne weer een verassing voor het publiek. Dit jaar stapte ze weer achter een drumstel, maar zij was niet alleen. Samen met nog twee anderen zette ze een spetterende show neer. Even helemaal iets anders en toch heel vertrouwd. Onwijs gaaf! Naast deze verassing zong Roxeanne samen met Jeroen van der Boom weer het nummer ''Wat is dan liefde''. Rox zong ook '' Kleine Jongen'' en '' 'N beetje verliefd''.

Sjors van der Panne

Sjors (bekend van The Voice Of Holland) was voor het eerst te zien bij Holland Zingt Hazes. Wat bij betreft een aanwinst! Hij zong ''Geef mij nu je angst'' met onwijs veel gevoel. Zijn stem past heel goed bij de liedjes van Hazes.

'N Vriend

'N Vriend werd net als voorgaande jaren het hards meegezongen en dan bedoel ik het refrein. Roxeanne Hazes en Xander de Buisonjé zongen dit nummer. Als je als artiest dit nummer moet zingen, moet je je lach heel erg in beheersing kunnen houden. Mijn complimenten aan Xander en Roxeanne. Zij hebben dit uitstekend gedaan en ik heb persoonlijk erg genoten van dit nummer!

Als Je Alles Weet

Wauw. Glennis Grace en Jeroen van der Boom zongen samen ''Als Je Alles Weet''. Zij zongen dit met zoveel passie en inlevingsvermogen dat je het voelde binnen komen. Dit nummer is altijd al 1 van mijn lievelingsnummers geweest, en ik vind dat zij het onwijs mooi hebben gebracht. Complimenten.

André Hazes Jr.

André heeft zich in 2015 bewezen voor het grote publiek. Iedereen gelooft in hem en dat merkte je tijdens het concert. Dré zong onder andere ''Ik Leef Mijn Eigen Leven'' en ''Het Rode Licht''. André groeit met het jaar en daar heb ik enorm veel respect voor. Hij leeft zijn eigen leven en dat merk je in de manier hoe hij de liedjes brengt. Naast het feit dat hij onwijs mooi kan zingen, maakt hij er ook een enorm groot feest van!

Decor

Over het decor is niet heel veel te zeggen. Voorgaande jaren hing er een enorme hoed aan het plafond en dat was dit jaar niet, wat ik heel jammer vond. Dit jaar hadden ze hele mooie kroonluchters boven het podium hangen. Wat mij vooral heel erg opviel was dat de schermen hele mooie ''filters'' had. Soms was het zwart/wit, bij andere was het een memory thema en soms ook gewoon normale beelden. Heel creatief en goed over nagedacht. Iets wat ik ook zeker wel kan waarderen!

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat Holland Zingt Hazes 2016 weer een geslaagde reeks concerten was! Een prachtig eerbetoon aan André Hazes.