Jaaroverzicht: Recensies 2014

Jaaroverzicht: Recensies 2014

Het jaar 2014 gaat de boeken in als een jaar met veel nieuwe programma's. Bij RTL 4, bij NPO 1 en bij SBS6 zag de kijker vele nieuwe programma's aan bod komen. Over deze nieuwe programma's werden op Showbizznetwork recensies geschreven. Deze werden over het algemeen positief beschreven.

In totaal werden er over 19 programma's een recensie geschreven. De recensies werden geschreven nadat het programma bekeken was. RTL 4 mag zich de grote winnaar noemen van de recensies. In totaal werden er 12 recensies geschreven over RTL 4 programma's.

SBS6 staat met vier recensies op de tweede plek en NPO 1 staat op de derde plek met drie recensies. Gemiddeld genomen kwamen er meerdere nieuwe nieuwe recensie op de website van Showbizznetwork. Uit alle 19 recensies heeft Showbizznetwork-recensent Sebastiaan een eigen persoonlijke top 10 gemaakt.

Deze top 10 van programma's worden in het kort benoemd. Van de top 10 mag zeker een (eventueel) tweede seizoen komen. Van sommige programma's is dit al bekend gemaakt. De volledige recensies zijn nog steeds te lezen op de website van Showbizznetwork.

10. Alles Mag Op Vrijdag

Op plek 10 staat het RTL 4 programma Alles Mag Op Vrijdag. Dit programma werd gepresenteerd door Jandino Asporaat die een uitstapje maakte van de publieke omroep naar de commerciële omroep. Daar moest hij proberen om Gordon en Gerald Joling onder controle te houden. Dit was natuurlijk een moeilijke opgave. Het hilarische feit werd dat het programma goed wist te scoren op de vrijdagavond. RTL 4 heeft al toegezegd dat er een tweede seizoen van gemaakt gaat worden.

Lees de recensie over Alles mag op vrijdag

9. Goor Draait Door

De recensie over Gordon's nieuwe talkshow Goor Draait Door werd massaal gelezen. De reacties hierover liepen sterk uit een. De mening van de recensent werd in twijfel genomen. Gelukkig gaan de recensies gewoon door. Gordon probeerde met zijn talkshow op Graham Norton te lijken. Niemand kan Graham evennaren, maar Gordon deed een leuke poging. Het programma werd wekelijks door 1.1 miljoen mensen bekeken. De talkshow is inmiddels gestopt. Of er een tweede seizoen van gaat komen is nog niet bekend.

Lees de recensie over Goor Draait Door

8. Typisch Carlo & Irene

Carlo Boszhard en Irene Moors hebben een nieuw programma samen gemaakt. Een soort opvolging van hun succesvolle TV Kantine. Onder de naam Typisch Carlo & Irene ging het imiteren van bekende sterren ongehoord door. Dit keer deden Carlo en Irene het niet alleen, ze kregen wekelijks hulp van diverse andere Bekende Nederlanders (BN-ers). Dit zorgde voor hilarische momenten op televisie. Het programma maakte een goede start. De kijkcijfers liepen wel wekelijks achteruit. Dit had te maken met de concurrentie van SBS6. Of er een tweede seizoen van gaat komen is nog niet bekend. Wel is er een bordspel van Typisch Carlo & Irene gemaakt.

Lees de recensie over Typisch Carlo & Irene

7. Heel Holland Bakt

In Heel Holland Bakt werden amateur koks gezocht om allerlei leuke en lekkere gerechten moesten klaar maken. Het programma wist ineens de aandacht van de recensent te trekken. Dat is zo goed bevallen dat het heeft geleid tot een (h)eerlijke recensie over dit kookprogramma van omroep MAX. Dit programma werd iedere zondagavond door ruim 1 miljoen mensen bekeken. Het tweede seizoen is inmiddels afgelopen, maar er komt een speciale kersteditie van uit.

Lees de recensie over Heel Holland Bakt

6. Met Open Armen

Tussen al het amusement wist Natasja Froger voor een stukje rust te zorgen. In haar programma, met open armen ging Natasja op zoek naar mensen met een kinderwens. Het traject van het adopteren werd op de voet gevolgd. Natasja is de meest betrokken presentatrice van de Nederlandse televisie, aldus de recensent. Haar programma's weten mensen te raken. Met open armen is inmiddels afgelopen, of er ook een tweede seizoen van komt is nog niet bekend.

Lees de recensie over Met open armen

5. Roodkapje

Paul de Leeuw wist vriend en vijand te verrassen door zijn uitstapje naar RTL 4. Naast Jandino wist ook Paul bij RTL 4 programma's te krijgen. Zijn eigen bedachte Roodkapje werd meteen goed opgevangen. Zijn thuisbasis, de VARA, leek er niets in te zien. Bij RTL stond de deur wagenwijd open voor Paul. Roodkapje is een spelprogramma waarbij namen geraden dienden te worden, Drie teams van BN-ers moesten de namen proberen te raden. Roodkapje kan gezien worden als een combinatie tussen Hints en Wie ben ik?! Of er een tweede seizoen van gaat komen is nog niet bekend.

Lees de recensie over Roodkapje

4. Helden In De Knel

Wakker Nederland (WNL) kwam met het mooie programma Helden in de knel. In dit programma komen hulpverleners zoals ambulance personeel, politiemensen en brandweermensen aan het woord. Omdat er zoveel agressie tegen hulpverleners is, heeft WNL het programma gemaakt. De hulpverleners kunnen hun verhaal kwijt in de hoop dat het geweld zal afnemen. Dit mooie programma werd goed opgevangen door de recensent. Of dit programma een tweede seizoen gaat krijgen is nog niet bekend.

Lees de recensie over Helden in de knel

3. Thuis Voor De buis

RTL 4 komt met een programma over televisie kijkend Nederland, thuis voor de buis. Dit programma werd meteen positief ontvangen door de recensent. In dit programma werden mensen gevolgd die een duidelijke mening hadden over televisie programma's. Dit zorgde voor veel leuke reacties op onder andere Twitter. Inmiddels is bekend gemaakt dat het programma een tweede seizoen gaat krijgen. Wanneer dit op televisie te zien zal zijn is nog niet bekend.

Lees de recensie over Thuis voor de buis

2. Wie Goed Doet..

SBS6 staat ook in deze speciale top 10 van recensies. Met het programma Wie goed doet, wist SBS een hele diepe indruk te maken op de recensent. In dit programma werd met een verborgen camera onderzocht hoe goed de mensen eigenlijk zijn. Helpt iedereen elkaar waar nodig is? Hoe reageren de mensen op bijzondere situaties? Ook werden mensen die alleen maar aan anderen denken in het zonnetje gezet door Renate Gerschtanowitz. Dit is het beste programma wat SBS6 de laatste jaren gemaakt heeft. Inmiddels is bekend dat er een nieuw seizoen van gaat komen.

Lees de recensie over Wie goed doet..

1. Chantal Blijft Slapen

Op de eerste plek in deze top 10 staat Chantal Janzen's programma, Chantal Blijft Slapen. In dit vrolijke amusement programma bleef Chantal slapen bij verschillende BN-ers. Daarbij volgde Chantal de BN-er gedurende 24 uur. Haar positieve instelling en open houding zorgden ervoor dat de BN-ers allemaal enorm open en eerlijk waren tegenover Chantal. Chantal laat met dit programma zien dat ze meer in huis heeft dan alleen achter een jurydesk te zitten of in een spelprogramma te zitten. Chantal blijft slapen hield iedere donderdagavond ruim 1 miljoen mensen aan de buis gekluisterd. Het is al bekend dat dit succesvolle programma een tweede seizoen gaat krijgen bij RTL4.

Lees de recensie over Chantal Blijft Slapen

2014 was een mooi jaar om recensies te schrijven. In 2015 gaan de recensies zeker door. De nieuwe programma's worden bekeken en beschreven door Showbizznetwork-recensent Sebastiaan. Showbizznetwork wil Sebastiaan bedanken voor zijn mooie recensies en ook voor dit mooie jaaroverzicht!

Hieronder het top 10 overzicht:

1. Chantal blijft slapen
2. Wie goed doet..