Omroep MAX start per 2 april met MAX Ombudsman

Omroep MAX start per 2 april met MAX Ombudsman

Geschreven door Pieter Jongsma

Leden van Omroep MAX kunnen vanaf 2 april 2013 met hun juridische problemen terecht bij de nieuwe MAX Ombudsman die bestaat uit juristen Jeanine Janssen en Rogier de Haan. Zij worden ondersteund door een team van juristen en deskundige vrijwilligers. Klachten op het gebied van consumentenrecht, reizen, verzekeringsrecht, (medische) letselschade, WMO en AWBZ zullen dagelijks worden behandeld tijdens het spreekuur. De MAX Ombudsman heeft een vaste rubriek in het MAX Magazine en gaat een spilfunctie vervullen tussen de leden en de radio- en televisieredacties. Donderdag 28 maart staat het televisieprogramma Meldpunt! al geheel in het teken van MAX Ombudsman.

MAX Ombudsmannen Jeanine Janssen en Rogier de Haan traden jarenlang op als woordvoerder namens Stichting De Ombudsman, die dit jaar zal ophouden te bestaan. Beiden verschenen al veelvuldig in verschillende programma's van MAX; zoals Meldpunt!, Groeten van MAX, Tijd voor MAX en Wekker Wakker!

 

MAX Ombudsman: “In deze moeilijke tijden hebben mensen hulp nodig. Als individu sta je vaak machteloos tegenover grote bedrijven en instellingen. Zij proberen steeds vaker hun gelijk te krijgen terwijl ze dat niet hebben of ze kijken alleen naar de letter van de wet en niet naar het menselijk aspect. Ook wetten en regels kunnen verkeerd in elkaar zitten. Wij zijn blij dat we met MAX Ombudsman ons steentje kunnen bijdragen om op te komen voor de MAX-leden en als het moet een vuist kunnen maken.”

 

Jan Slagter, directeur van MAX: “Onze doelgroep wordt hard geraakt door de crisis en de bezuinigingen. Veel mensen weten niet meer waar ze terecht kunnen voor een betaalbaar juridisch advies en een luisterend oor. Met de MAX Ombudsman informeren en versterken wij onze leden. Door de koppeling aan onze radio- en televisieprogramma's  plaatsen we de MAX Ombudsman in het hart van onze publieke taak. Jeanine en Rogier combineren hun juridische kennis met een scherp oog voor de praktijk en de publieke zaak.”

Meldpunt!

Donderdag 28 maart staat het consumentenprogramma Meldpunt! (19.25 uur op Ned 2) in het teken van MAX-Ombudsman. Hierin behandelen de Ombudsmannen de binnengekomen casussen van MAX-leden.

Iedere werkdag bereikbaar

 

MAX-Ombudsman is speciaal voor leden van Omroep MAX. Leden kunnen op werkdagen tussen 10.00-12.00 uur bellen met het speciale telefoonnummer 035-6775511. Naast het vaste team zetten vele vrijwilligers zich namens MAX Ombudsman in om de leden van advies te voorzien en te helpen bij het aanleggen van een dossier.