Minder luisteraars voor Serious Request op NPO 3FM

Minder luisteraars voor Serious Request op NPO 3FM

Geschreven door Daniël Schalk

De radiozender NPO 3FM had in december vorig jaar en afgelopen januari minder luisteraars dan in dezelfde periode het jaar daarvoor. In december staat de radiozender al jaren in het teken van 3FM Serious Request.

In deze maand en de eerste maand van dit jaar had de zender een marktaandeel van 10 procent. Het jaar daarvoor had NPO 3FM in diezelfde periode 11,8 procent markaandeel.

Jan Westerhof, Directeur Audio Nederlandse Publieke Omroep, liet in het AD weten dat hij nog geen conclusie wil trekken en de luistercijfers van 3FM “nader te onderzoeken”.

Mediadeskundige Marianne Zwagerman liet in het AD weten dat de actie Serious Request van 3FM misschien over het hoogtepunt heen is. “Ik vermoed dat we die speciale programmering rond kerst een beetje zat zijn en op zoek gaan naar een alternatief”, zei Zwagerman.

Ondanks dat de luistercijfers van Serious Request in 2014 lager waren dan in 2013 haalde de actie wel meer geld op. 3FM Serious Request haalde afgelopen editie €12.380.438,- euro op, het jaar daarvoor was dat €12.302.747,- euro.

Bij NPO Radio 2 daalde de luistercijfers niet zoals bij NPO 3FM. De luistercijfers van NPO Radio 2 stegen juist in december en januari. Traditiegetrouw zond NPO Radio 2 in de laatste maand van 2014 De Top 2000 uit.

Bekijk 3FM Serious Request op www.tvblik.nl/serious-request-journaal