IHVH scoort weer boven de 2 miljoen kijkers!

IHVH scoort weer boven de 2 miljoen kijkers!

Geschreven door Sebastiaan Boers

De quiz van de zaterdagavond lijkt voor Ik hou van Holland (IHVH) te zijn weggelegd. Het programma van Linda de Mol scoort zaterdagavond weer ouderwets goed. Met 2.002.000 kijkers is het programma weer sterk aanwezig. Vorige week keken er 1.752.000 kijkers naar IHVH. Met de kijkcijfers van zaterdag staat IHVH bovenaan de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 27,7 %.

Ook de comedyserie van RTL 4, Aaf deed het zaterdagavond beter dan gemiddeld. De comedy wordt gemiddeld bekeken door 1 miljoen kijkers. Vorige week lag dit aantal op 922.000 kijkers. Zaterdagavond keken er maar liefst 1.197.000 mensen naar de comedyserie. Dat zijn er  bijna 200.000 meer dan een week eerder. Met deze kijkcijfers staat Aaf op de zevende plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor Aaf komt uit op 17,5 %.

Goor Draait Door sloot vorige week haar eerste seizoen af met 1.099.000 kijkers. Op de plek van Goor Draait Door zond RTL 4 Dromen Durven Delen in Concert uit. Dit werd bekeken door 841.000 kijkers. Daardoor staat dit programma op de tiende plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel komt daardoor uit op 15,6 %.

Ook bij de NPO 1 zijn de kijkcijfers boven de miljoen. Het consumentenprogramma van de zaterdagavond is Kassa. Dat werd zaterdagavond bekeken door 1.231.000 kijkers. Dat zijn er 100.000 kijkers minder dan een week eerder. Kassa weet wekelijks hoog een plek in de kijkcijfer top 25 te scoren. Door de kijkcijfers van zaterdagavond staat Kassa op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 21,2 %.

Paul de Leeuw kwam ook boven het miljoen uit. De laatste aflevering van het humoristische programma de Kwis werd bekeken door 1.205.000 mensen. Dat aantal is hoger dan een week eerder. Toen keken er in totaal 1.172.000 mensen naar de Kwis. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Paul op de zesde plek in de kijkcijfer top 25. De Kwis sluit met een marktaandeel van 16,8 % het seizoen af.

Ik vertrek wist ook boven de miljoen kijkers te komen. Zaterdagavond werd Ik vertrek door 1.250.000 mensen bekeken. Dat aantal ligt net als bij Kassa lager dan een week eerder. Vorige week keken er 1.304.000 mensen naar het AVROTROS programma. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Ik vertrek op de vierde plek, net boven Kassa, in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel komt uit op 17,2 %.

Jürgen Raymann wist zaterdagavond meer kijkers te vermaken dan een week eerder. Vorige week keken er 577.000 kijkers naar zijn talkshow Raymann. Zaterdagavond lag dit aantal op 607.000 kijkers. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Raymann op plek 18 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de NTR komt uit op 9,3 %.

SBS6 ziet opnieuw Hans Kraay jr als ''kijkcijferkoning''. Zijn Lachen om home videos is het best bekeken programma voor SBS6 op de zaterdagavond. In totaal keken er 741.000 mensen naar de grappige home videos. Dat aantal is flink hoger dan de weken ervoor. Vorige week keken er 650.000 mensen naar de bloopers. Alleen Hart van Nederland staat nog boven Hans met 820.000 kijkers. Het marktaandeel voor SBS6 dankzij Hans komt uit op 12,9 %.

De grote finale van het Beste idee van Nederland was geen kijkcijfer succes. De finale werd bekeken door 578.000 mensen. Vorige week keken er slechts 2.000 mensen meer naar het ideeën programma. Door de kijkcijfers van zaterdagavond staat het Beste idee van Nederland op plek 20 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel komt uit op 8,2 %.

The winner takes it all lijkt redelijk stabiel te blijven. Zaterdagavond keken er 604.000 mensen naar de nieuwe talentenjacht van SBS6. Vorige week keken er 615.000 mensen dit muzikale programma. Het programma maakt langzaam haar sprongen naar boven, maar een concurrentie voor RTL 4 of NPO 1 zal het niet snel worden. Door de kijkcijfers van zaterdagavond staat The winner takes it all op plek 19, net boven het Beste idee van Nederland, in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel komt uit op 8,9 %.

Serious Request de radio actie van 3FM wordt ook op NPO 3 uitgezonden. Het BNN programma wist in de kijkcijfer top 25 te staan. Rond 19.30 uur keken er 453.000 mensen naar de televisie beelden van het Glazen Huis. Serious Request staat onderaan in de kijkcijfer top 25. Met een marktaandeel van 7,1 % een prima score voor BNN.

De koppositie van de kijkcijfer top 25 bestaat naast IHVH met 2.002.000 kijkers uit, Journaal van 20.00 uur met 1.923.000 kijkers op de tweede plek en Studio Sport Eredivisie met 1.623.000 op de derde plek.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek op haar website publiceert.